Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 30 oktober 2016

Happy nymåne och Halloween

Då är det nymåne 30/10 och halloween imorgon 31/10 vilket enligt mig blir en ypperlig tid att koppla upp sig mot andevärlden och utnyttja tidpunkten.

Det verkar variera vad folk har för uppfattning om de olika högtiderna som egentligen alla har liknande fokus här dessa dagarna, men jag känner inte att jag vill lägga fokus på just det, det kan man läsa på otaliga sidor.
Vill inte heller prata om det Halloween som handlar om att klä ut sig och gå på maskeradfester eller bus och godis för barnen. Den amerikanska traditionen som anammats allt med även i Sverige.

Det jag skulle vilka lyfta kring Halloween (eller vad man nu vill kalla det), natten mellan 31 oktober och 1 november. Det jag vill lyfta är den mer andliga aspekten. Kontakten och närheten till andra sidan, den tro att slöjan nu är tunnare mellan världarna/dimensionerna och att andar kan åter besöka denna jord och vandra med oss.

Jag tror att om man har förmågan att kontakta andevärlden då kan man kontakta andarna när som, däremot så tror jag att det kanske är lättare nu. Kanske blir en "klarare linje" i kontakten.
Själv ska jag ge det ett försök och se om jag upplever någon skillnad.
Vill lägga min energi här på att hedra mina nära på andra sidan och hoppas få lite tid med dem.

Hoppas ni alla får en trevlig nymåne och Halloween

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar