Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

fredag 16 september 2016

Underbar bok som jag vill ha :-) och lite shopping :-p

Glad fullmånsfredag på er

Några fullmånsplaner?
Själv har jag alla mina "verktyg", dvs pendlar, kortlekar, kristaller osv upplagda i fönsterkarmen så månljuset ska rena dem och fylla dem med nya energier.
Och kommer köra healing och någon liten ritual också.
Det är ju inte enbart fullmåne inatt utan är lite annat på gång också, men det kan ni läsa om här.
Mer om astrologin just nu
(Eller skrolla ner till förra inlägget;)

Har shoppat loss lite idag. Köpte lite kristaller och var lite lat och passade på att löpa hem små kort med beskrivning på vad de olika betyder.
Av stenarna blev det följande;
Bärnsten
Aqua Aura
Falköga
Rosa Agat
Blå Topas
Aventurin
Granat
Angelit
Sodalit
Guld obsidian

När jag kikade runt på kristallrummets hemsida så trillade jag över en bok som jag blev kär i. Kommer köpas, men väljer att ha lite is i magen så man vet att det är "äkta kärlek" istället för att impulsköpa.
Den heter "Kristaller för inspiration och glädje" och är skriven av Tiiu Serenander


Ha en supertrevlig kväll och helg

Här är ett litet smakprov på boken
SODALIT
Pannchakrat

Inre bilder. Visioner och intellekt i balanserad samverkan.
Jag känner mig trygg i mitt skapande med tankar,
ord och gärning.
Jag är medveten om att jag nu kan använda min 
kreativitet på ett helt nytt, praktiskt sätt i livet.

Sikta mot månen. Även om du inte når dit,
hamnar du bland stjärnorna
Les Brown

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar