Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 3 januari 2016

Lite numerologi, vad är det med dessa eviga 2222222222or

22:22 är bara ett av många tal som "förföljt" mig länge. Kollar klockan och ofta är det 22:22 som jag tittar, eller slår precis över till det eller från det, eller som igår eller imorse så kikade jag sist på klockan 02:22 åter igen 2or. Och kan säga att de senaste veckorna har det varit så ofta att jag valt att fota de flesta och är över 20 ggr som det varit merparten 2or och läser mamma detta kommer hon bara skratta för även när jag handlar har jag en tendens att ta 2 av saker, inget medvetet, men har lite känslan att 1 är för lite och 3 för mycket med 2 är lagom, så det har lett till mycket skratt.
(Se ser jag mkt 1111 och 0000 också och 1221 eller 2112 ocj ja, ni förstår nog, mkt av siffersekvenser över lag som följer migmen 2orna är värst:)

 Men vad då detta betyda?!

Hittat en sida som säger att 2222 och 2222 är "Train of Thoughts" tecken, dvs tecknet för tankarnas tågs tecken. Att din/min andliga guide stödjer mig i det jag tänker för den inriktning mina tankar har kommer leda mig till rätt slutsats/slutledning.
(http://www.spiritual-path.com/numerology.htm)

En annan sida (min favoritsiga pga utbudet http://sacredscribesangelnumbers.blogspot.se/p/index-numbers.html) menar att det är änglabudskap och den säger att 2222 är ett kraftfullt tal. Där står så mkt så sammanfattar bara lite av det här. Men det står bla för att man ska ta en balanserad, fredlig och harmonisk hållning till alla områden i livet, oavsett omständigheterna. (SVÅRT) Lita på att allt löser sig till det bästa för alla på lång sikt. Låt inte energin gå åt till negativa saker som rädsla och oro utan snarare medveten om det och att det finns en större plan där uppe där alla arbetar för ens bästa.
Med positiva affirmationer, visualiseringar, en stark tro på sig själv så kommer man få bästa utfallet i alla områden i livet. Lita och lyssna på din intuition och lita på att du får rätt vägledning, inget händer av en slump. (Slumpen är ingen tillfällighet är en av mina favoritböcker btw)
2222 är även en påminnelse om kärlekens vikt. Att älska sig själv är den viktigaste ingrediensen för gott välmående och lycka, men även att älska både andra och livet.
Där hänvisas det ven vidare till att 2222 också är kopplat till 8, men vill ni läsa om 8an får ni gå in och kika där själva :)


Själv tycker jag det är lite mysigt att tro att det faktiskt är budskap. Om det sen är från andra sidan eller änglar (nej tror inte på Gud bara för att jag kanske tror på änglar) det spelar inte så stor roll, men oavsett så tror jag inte att det är någon slump att man ser just det.

Har en vän som först efter att vi lärde känna varandra börjat se 22:22 hela tiden. Har aldrig varit så innan och inte heller så att vi pratat om det och att hon då började märka det utan när jag vid något tillfälle nämnde att klocka var 22:22 så sa hon att hon börjat se det hela tiden, massa 2or över allt. Så har visst "smittat" henne ;)

2 kommentarer:

  1. Tack för informationen angående sidorna. Jätte bra, jag ser och får också siffror som budskap till mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra att jag inte är ensam :-)
      Och att du uppskattar sighten. Hade önskatatt det fanns en svensk motsvarighet :-)

      Radera