Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

torsdag 31 december 2015

Troligen årets sista korttolkning och lite pendel

Drog ett kort där jag frågade om rådgivning för min mediala och andliga utveckling och drog då kungen av stavar.
Min egen tolkning rådde att detta handlar om beslutsamhet, en bestämd person med målet i sikte och som är beredd att göra vad som krävs för att nå dit.
Kan säga att såväl det jag fick in, som den lånade tolkningen och pendeln entydigt gav mig svaren jag sökte. Stämde bra in på både frågan och att jag vet att det kommer krävas arbete och uppoffringar för att detta ska utvecklas. Det är positiva sådana i långa loppet, men om man bara tittar här och nu så blir det lite motgångar på vägen och det kommer även behöva köras av från motorvägen och köra offroad för att skapa nya vanor och rutiner... Men det kommer stärka mig och ta mig närmare mitt mål så det är ju ändå positivt.
Har en sak som jag tror hindrar utvecklingen för mig på många plan och hade även den saken i åtanke när jag drog kortet för precis innan jag tog fram tarotleken så hade jag framme pendeln där jag ställde lite frågor kring detta och fick väl bekräftat något jag misstänkt men inte varit säker på, eller inte velat tro riktigt, men den svarade tydligt.

Med tanke på hur den/de "jäklats" med mig med svaren tidigare kommer jag nog återkomma till frågan, men när jag sen gick in på tarot.nu för att kika vad det stor om Kungen av stavar där så var det faktiskt inne på "rätta spåret" eller vad man ska säga med min egen tolkning.

Har förresten också både plockat fram lite övningar själv och fått hjälp med lite övningar som jag ska köra för att bli lite mer medialt aktiv, men nu kallar John Blund inför nattens sömn så jag orkar med nyårsfirandet, så jag återkommer med övningarna när det nya året är här.

Gott nytt år alla
Hoppas ni alla får ett fantastiskt 2016, för det tänkte jag se till att jag har

Här kommer det både lite om stavarna och den "fulla tolkningen" av Kungen av stavar.
Enligt tarot.nu står just stavarna/wands för att bemästra det andliga, intuitiva (vilket ju var just det jag frågade om) och våra visioner för framtiden (var ju utvecklingen, dvs framtiden om det de gällde). Elementet eld hör till detta kort. Lejonet, Väduren och Skytten är stjärntecken som kopplas till detta kort (jag är skytt så stämde ju in på mig även i stjärntecken och element)

"Knight of Wands" är en mästare när det gäller visioner och vitalitet. Han är eldaspekten av eld.
Personlig utveckling kopplas också till denne knekt. Han håller en brinnande fackla i sin hand och sitter på en häst som stegrar sig.
 Inte mycket hindrar denne beslutsamme man när han handskas med den yttre världen. Allt som är gammalt och som hindrar hans framfart bränns bort i övertygelsens eld.
Ingen utmaning är för svår. Han är modig och energisk. 

Inget kan hålla honom från att förverkliga det han tror på och brinner för. ” What doesn´t kill you makes you stronger” lyder ett välbekant ordspråk som stämmer in här.
Han har ledaregenskaper men får vara aktsam så att han inte trampar ner någon i farten
Förslag till tolkning:
Var vaken och redo för människor och situationer som kan ge dig utvecklande förändringar i ditt liv och i ditt medvetande. Var tacksam för de möjligheter och utmaningar du får att växa som människa. Ta emot det, engagera dig fullt ut men släpp det sedan.
Frågor att ställa sig:
Tillåter din nuvarande situation dig att utvecklas helt och fullt? Om inte, vad måste i så fall ändras eller tas bort?
Affirmation:
Varje utmaning jag möter hjälper mig att växa. Varje storm stärker mina rötter."
(http://www.tarot.nu/tarotkort/knekt-i-stavar)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar